Followers

Saturday, 3 September 2011

Setelah bertahun tak bertemu... Akhirnye...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Menanti dengan penuh debar di stesyen minyak Shell.. Dan, 10 minit pun berlalu.. Muncul sebuah kereta Myvi di hadapan keretaku.. Aku terkejut... "Owhhh....rupenye kawanku, Mira dah sampai.. Nampak di sebelahnya ade seseorang... Tapi masa tu aku tak nampak siapa pun... Forget it..Kami meneruskan perjalanan ke rumah pertama iaitu rumah Ummi... Ermmm..lame tol rase tak jumpe Ummi.."aku bercakap sendirian di dalam kereta...

Aku, Mira dan Shida (dah tau siapa yg duduk di sebelah Mira) menanti dengan penuh sabar Ummi membuka pintu pagar rumahnya. Hati kecilku bermonolog lagi.. "Bile Ummi dah pindah rumah ni kan... Luas gak kawasan rumah die sekarang..." Pintu pagar dibuka luas... Kami memarkir kereta di kawasan rumahnya.. Dan, kami pun melangkah masuk ke rumah Ummi bersalaman dan berpelukan antara satu sama lain. Maklumlah dah lame tak jumpa.. Tak sampai sesaat, muncul pula kawan lain iaitu Atiqah dan Hafizah... Wahh...dah lain semuanya.. dah cantik2 belaka... Kami beriringan masuk ke rumah Ummi.. Kami menikmati juadah raya yang disediakan Ummi..

Berbual-bual, bergelak tawa dan muncul pula Shahbireen or panggil Bireen jer di rumah Ummi.. Bireen datang  berseorangan... Setelah mempelawanya masuk, kami berbual lagi.. Bertanya itu dan ini... Buat apa sekarang dan macam2 lagi.. Setengah jam berlalu.. Kami menunggu pula kedatangan Sidi..

Sidi muncul dengan Lis (kawan sekolah juga...Tapi kami berkata yang mereka berdua adalah couple..hehe..). Selesai Sidi dan Lis menjamu selera, kami bergambar di halaman rumah Ummi sebelum bertolak ke rumah rakan yang lain.. 


~Hafizah, Atiqah, Ummi, Aku (LeYa), Mira, Shida, Lis, Sidi dan Bireen~

Kami berangkat ke rumah Arif Najmi. Agak jauh juga rumahnya sehingga melepasi Telok Kemang dan Bukit Pelandok.. Tak kisah la.. Sebab dah lame tak jumpe... Jadi, kami akan menziarahi semua rumah kawan2 yang ade di sini sekarang..

~Sidi dan Bireen khusyuk menjamu selera sehingga tak mempelawa yang lain~

~Aku dan Ummi berpandangan.. Ntah pe yang dibualkannye ntah.. Sidi berpaling muka.~

~Tak habis2 lagi makan... Isk3x...bebudak ni... takpe2...makanlah..selagi boleh makan..~

~Atiqah, Lis, Shida, Ummi (ngan anak buahnye, Farisya), Aku, Mira, Hafizah, Bireen, Arif~

~Geng Hijau...Ade berani lawan??? hahaha...~

~Gadis2 SMKBS~

~Sidi, Arif, Bireen, Herry, Lis, Mira, Shida, Ummi, Hafizah, Atiqah~


~Best Memory 3 Intan 2002~

Bezakan gambar pada tahun 2002 dan sekarang (gambar2 raye di atas) tahun 2011.. Lame kan kami tak berjumpe.. Dulu semua comot, comel, senget, sengal-sengal sikit. Tapi sekarang dah besar, cantik, macho, matang.

The not-so-long meeting last night taught me so many things. I learnt a lot from other friends' experiences. Well, we can't really depend to learn everything form our own experience only, right? Some told us how their lives changed. From being a really obedient boy to a rebellious teenager. From a rebellious teenager, to a wise man. Anyway, everything begins with tarbiyah, right? I'm thankful to God for letting me to have the chance to study at SMKBS Port Dickson, where the tarbiyah of life began.